09 marzo 2012

FALLAS 2012

Ja queda menys perquè done començament les Falles, la festa més arrelada en el cor dels valencians. Antigament en estes festes es treien al carrer els mobles vells i es cremaven, açò ha donat pas a què hui en dia es realitzen grans i coloristes monuments, resultat del treball de tot l´any de les comissions i dels artistes fallers.

València acull durant estos dies a milers de visitants que s'acosten a descobrir i viure esta festa tan especial repleta d'actes i activitats.

Comença el dia amb la despertà, nombroses comissions falleres recorren la ciutat tirant masclets al seu pas per a després recobrar forces en el casal menjant els típics bunyols i xurros amb xocolate. Al migdia a les 14:00h es concentren milers de persones en la Plaça de l'Ajuntament per a disfrutar de les famoses mascletaes on centenars de carcasses són explotades en molt breu temps, creant un estrèpit i sensacions indescriptibles, es tracta d'una experiència molt aconsellable.
Passejant per València i visitant els monuments fallers dels distints barris, un pot trobar-se amb animades cercaviles de fallers acompanyats de bandes de música. Al caure la vesprada aprofita i visita els monuments que competixen en la Secció Especial, concentrats en la seua gran majoria en el Centre de la ciutat. A la nit pots divertir-te en alguna de les revetles que se celebren i gaudir dels preciosos Castells de Focs a la vora del riu.

 Cal mencionar un dels actes que major emoció desperta en els fallers, l'Ofrena a la Mare de Déu,  totes les comissions oferixen rams de flors per a vestir el manto de la figura de la Mare de Déu ubicada en la Plaça de la Verge. El dia 19, Sant Josep, se celebra a la nit la Cremà dels monuments, que són past de les flames i València crema d´emoció per donar fi a estes festes.
Visita València o alguna de les localitats de la comarca on també es celebra esta emocionant festa, como Alzira, Xàtiva, Carcaixent, Gandia...

Ya queda menos para que de comienzo las Fallas, la fiesta más arraigada en el corazón de los valencianos. Antiguamente en estas fiestas sacaban a la calle los muebles viejos y los quemaban, esto ha dado paso a que hoy en día se realicen grandes y coloristas monumentos, resultado del trabajo de todo el año de las comisiones y de los artistas falleros.
Valencia acoge durante estos días a miles de visitantes que se acercan a descubrir y vivir esta fiesta tan especial repleta de actos y actividades.
Comienza el día con la "despertà", numerosas comisiones falleras recorren la ciudad tirando "masclets" a su paso para después recobrar fuerzas en el casal comiendo los típicos buñuelos y churros con chocolate. Al mediodía a las 14:00h se concentran miles de personas en la Plaza del Ayuntamiento para disfrutar de las famosas "mascletaes" donde cientos de carcasas son explotadas en un breve tiempo, creando un estruendo y sensaciones indescriptibles, se trata de una experiencia muy aconsejable.
Paseando por Valencia y visitando los monumentos falleros de los distintos barrios, uno puede encontrarse  animados pasacalles de falleros acompañados de bandas de música. Al caer la tarde aprovecha y visita los monumentos que compiten en la Sección Especial, concentrados en su gran mayoría en el Centro de la ciudad. Por la noche puedes divertirte en alguna de las verbenas que se celebran y disfrutar de los preciosos Castillos de Fuegos a la ribera del río.

Cabe mencionar uno de los actos que mayor emoción despierta en los falleros, la Ofrenda a la "Mare de Déu", todas las comisiones ofrecen ramos de flores para vestir el manto de la figura de la "Mare de Déu" ubicada en la Plaza de la Vírgen. El día 19, Sant José, se celebra por la noche la "Cremà" de los monumentos, que son pasto de las llamas y Valencia arde de emoción para dar fin a estas fiestas.
Visita Valencia o alguna de las localidades de la comarca donde también se celebra esta emocionante fiesta, tales como: Alzira, Xàtiva, Carcaixent, Gandia...





No hay comentarios:

Publicar un comentario